Monday, January 24, 2011

Pembuka kata 2011

salam...alhamdulillah rabbil a'lamin wabihi nasta'in...iyyaka na'bubdhu waiyyaka nasta'in...ihdhina sirotal mustakim...sirotal lazi na'an'amta 'alaihim ghoiril maghdhu bi 'alaihim waladhalin...amin....solatuwassalamu a'la nabi wakarabatihi waazwajihi wasahabatihi wa tabi'in wa tabi'tabi'in wakulli muslimin wa muslimat birahmatika ya arrahman arrahim..... sekadar pembuka bicara dan doa permulaan memohon kehadrat Allah dimurahkan rezeki sambil bertawasul dengan junjungan besar Nabi Muhammad bagi keberkatan kita semua.....Amin...

lama juga tidak menjenguk apatahlagi menitiskan beberapa dakwat pena dalam blog ini... mungkin terlalu sibuk dengan urusan pengajian tahun akhir ditambah keperluan lain yang terus menghalang diri ini dari terus menulis dan dalam pada masa yang sama ingin berdakwah.... pejam celik, pejam celik sudah tiga tahun saya berada di bumi UKM bagi menuntut segunung ilmu di sini...cepat sungguh masa berlalu...terasa rugi juga ada kerana jika difikirkan terlalu banyak bermain dari menela'ah...ya terlalu mengikut darah muda...tetapi kewajipan saya sebagai pelajar insyaAllah tidak saya lupakan....mohon doa'nya ya....

terlalu banyak pengalaman dan ilmu yang diperolehi di sini...ehrmm dasar dunia baru mesti mau sahaja dicoba dan diambil berat padahal urusannya saja sangat remeh... tpi mungkin saja yg remeh ini lebih terkesan dalam diri ini.....harap apa yang saya ketemukan disini mampu menjadi bekalan terbaik saya untuk bekerja kelak...dan jika Allah perkenankan mau saja saya menyambung master di sini..tapi semuanya tergantung izin Tuhan dan malah usahanya juga....tujuannya supaya saya mampu hidup dengan ilmu, bernafas dengan ilmu dan langkah dengan ilmu...saya tidak mau tergolong orang yang jahil dan mengikut tanpa ilmu....hanya ilmu mampu membentengi diri ini dari dosa dan tersalah langkah.....

No comments:

Post a Comment